onsdag 8 februari 2012

RAWFOOD SEMLA; går det?

Jag är peppad som tusan på att ge kroppen NÄRING 
och bra saker och har utmanat mig själv på en 60 dagars 
test-period. 
Men så kom jag att tänka på....fettisdagen. 
Jag som älskar semlor! 
Eller; egentligen är det själva traditionen att äta semlor
så här års som jag älskar. 
Efter lite letande har jag hittat ett recept på rawfood-semlor. 
Tänker testa nån dag. Antingen blir det ett gott alternativ. 
Eller så blir jag övertygad om att det är bättre att helt enklet avstå. 


Raw food semla
Botten

Valnöt –ca 2dl (1,5?)
Mandel – ca 2 dl (1,5?)
3 dadlar
olja – 2 tsk?

Kardemumma 2 tsk


Grädde

Cashewnötter (2dl) blötlagda 1h
Vatten
Äkta vanilj (2 tsk?)
Honung (1 msk?)
Dadlar (2 st)
½ tsk olja
Forma hatt och botten i muffinsformar, och lägg grädden mellan de två "kakorna".